måndag 14 juni 2010

Det rullar på med saker och ting för min del, så jag har inte direkt haft tid att blogga aktivt. Förberedelser inför flytt, jobbplaner med mera kräver sin tid.

Det är nu knappt tre veckor tills jag lämnar denna lägenheten för Göteborg, och nu är knäckfrågan om jag kan slippa två månaders dubbel hyra pga uppsägningstiden på tre månader. Min hyresvärd är inte omöjlig, men han är en av de segaste människor jag känner när det gäller att ge klara besked och få tummen ur. Dock ska ett par komma hit ikväll och titta på min lägenhet, men jag vet ännu inte om min värd vill ha in en ny hyresgäst efter mig eller om han tänker låta lägenheten stå tom (som halva huset har gjort i flera år pga en renovering som aldrig blir av).

Att slippa betala dubbla hyror ligger dock verkligen i mitt intresse av uppenbara skäl...

I övrigt så går det framåt med hemsidesskapandet. Jag håller fortfarande på med min första kund, något som tagit längre tid än väntat delvis pga tekniska "missöden", men de har lösts och jag har lärt mig nya saker på vägen. Det är skönt att känna att jag klarar av utmaningar, och det stärker självförtroendet!

Mitt engagemang inom ädelmetaller börjar även synas. Guld och Silver nylanserades häromveckan med ett temporärt tapp i besökare. Trots att bara en bråkdel av sidorna är indexerade av Google så ligger besökarantalet dock på samma nivå som tidigare, fastän jag avvecklat orginalsajten som låg på Blogger och gav mig mycket gratistrafik.

Jag fick mail från en ny aktör inom ädelmetallhandel som var intresserad av samarbete. Jag har erbjudit annonsplats, något jag hoppas tas emot som en bra idé. Har även ett samarbete med Silverklubben med ömsesidigt länkbyte där de även varit mycket hjälpsamma att fixa fram bilder på silvertackor åt mig. Sådana människor uppskattar man extra mycket!

För att sprida mitt budskap ytterligare så skrev jag till Unga Aktiesparares tidning Stock Magazine och erbjöd dem att skriva en artikel om ädelmetaller som alternativ investering. De tackade för visat intresse, men trodde läsarna skulle tycka det blev enformigt eftersom de redan skrivit om ädelstenar i senaste numret...

Jag återkommer under veckan, förhoppningsvis med något av intresse. Dock känner jag på mig att bloggandet inte går bra ihop med fint väder (vilket det visserligen inte är just nu), flyttande och andra planer... men jag lever fortfarande!

Ta gärna en titt på min sajt Sälja Silver, som är under utveckling. På den kan man bl a läsa om silverpriset, något Silverklubben hjälpt mig att skriva om.

6 kommentarer:

john sa...

Kul att du fortfarande kör på med guld/silver! Jag själv la några bud på tradera idag...

//Ekonomisk Trygghet

J sa...

Det händer saker - kul! Och nya sidan är ju fantastiskt snygg måste jag säga. =)

Herr K sa...

John:

Ja, det kommer jag inte lägga av med ännu! Hoppas du vinner några auktioner på ädla metaller :)

J: Tackar, jag blev faktiskt riktigt nöjd med designen! Ser lite proffsigare ut än innan...

J sa...

En hel veckas tystnad! Nu får du ta och kamma dig och skriva ihop nåt smart pöjk ;)

Herr K sa...

J: Tack för synpunkten på designen! Ang. bloggandet så ska jag, när jag har tid och ro att skriva något passande...hehe

MrL sa...

Jag smäller helt enkelt dit en länk bara ;-)

Relaterade inlägg