tisdag 11 augusti 2009

Spartips #1

Spara växelpengar i sparbössa

Att få lönen att räcka hela månaden kan vara väldigt svårt för vissa, svårt om man inte har en sparplan. Ett enkelt tips jag har är faktiskt en sådan sak som man fick lära sig som liten - använd sparbössa! I mitt fall har jag en liten yoghurthink som jag slänger alla växelmynt i när jag kommer hem. Min plånbok är ändå för liten för att ha full med mynt.

Jag började spara småslantar på detta vis i vintras, och igår räknade jag dem för att se hur mycket det hade blivit under året.

Det hade blivit hela 931 kr! Om pengarna nästan är slut på lönekontot och du inte vill ta från sparkontot för att överleva månaden, då är sparbössan en utväg. Eller ännu bättre, sätt in pengarna på banken och investera dem i något.

2 kommentarer:

Sarha sa...

och alla 50-öringar kan du gå coh lämna till Stadsmissionen eller likande så blir du både av med dom och gör något också! Även om man har dålig ekonomi kan man hjälpa, lite iaf...

Herr K sa...

du har en poäng, men jag tror inte ens de är aktiva i den här stan...eller så har jag bara dålig koll :P hur som helst så ligger pengarna redan på bankkontot!

Relaterade inlägg