söndag 16 augusti 2009

Inneboende - en prövning

Nu har jag städat här i min lägenhet men var tvungen att ta en paus och äta lite. En kompis från Vaggeryd i Småland är på väg hit för att bli inneboende hos mig under två veckor tills hon får tillgång till sin andrahandslägenhet i gbg där hon börjar plugga imorgon.

Det kommer bli både roligt och lite läskigt, jag har inte haft nån som bott här på sex år och är väldigt van vid att att göra som jag vill här hemma. Trevligt med sällskap (vi känner varandra ganska bra) men kommer bli en prövning för mig att behöva anpassa mig efter någon annan här hemma. På det hela taget kommer det nog gå bra, handlar trots allt bara om två veckor :)

Dessutom kommer jag ta in lite hyra för husrummet, men det blir bara en småsumma för så kort tid, men iaf. Nu skall jag fortsätta med söndagsstädningen!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg