söndag 6 december 2009

Läsvärt i bloggosfären v49

Idag är det den andra advent, och det har varit en händelserik vecka. Jag har gjort allt ifrån att hälsat på ett företag där jag är bekant med chefen och sökt jobb, lagt upp musikmixar till att ha byggt en sajt som avslöjas imorgon, samt varit på hockey i Göteborg under gårdagen.

När det gäller jobbet var det inga glada besked i nuläget, men jag fick intryck att jag låg bra till när det vänder upp lite mer inom industrin. Det är ett snabbt växande elektronikföretag, sådant som jag har jobbat med tidigare och deras produkter har jag tillverkat på mitt förra jobb dessutom. Stay tuned.

Sajten jag har snackat om är i stort sett färdig. Layouten behöver någon mindre finjustering, men är annars färdig och en domän är både reggad och i bruk. Tack vare den utmärkta kundtjänsten hos Binero så lyckades en nybörjare som mig få det att funka :) Nu är det bara att skriva lite fler artiklar och försöka få upp den i rankingen på Google, men mer om det imorgon.


I bloggvärlden har det varit full rulle som vanligt:

J på En Entreprenörs Blogg har tillsammans med en vän lanserat ett nytt företag, en tjänst för företagare som vill kontrollera de arbetssökandes meriter. Läs mer om PeopleCheck här.

Spara Dig Rik skriver om kyrkoskatten, den skatt vi (ofta ovetandes) betalar varje månad till Svenska Kyrkan, oavsett om vi är troende, kyrkobesökande eller ej. Läs mer här, finns även en länk till hur man går ur om man hellre vill placera eller spendera dessa skattepengar på något annat.

Zeds Dead skriver om världens bästa investering, vad kan det då vara undrar ni? Surfa in och läs!

John på Ekonomisk Trygghet funderar över hur lätt eller svårt det kan vara att leva på daytrading. Mycket svårt är mitt svar, jag skulle aldrig orka med det :)

Mot Miljonen har en liten guide om hur man bygger en egen sajt. Bra tips för mig som börjar intressera mig för detta.


Mina inlägg under veckan:

Dags att skatteplanera
Julklappshets
Ny ekonomibok lånad
Sömnsvårigheter och tankeverksamhet
Off-Topic
Köphetsens högtid



Med detta sagt så önskas herrskapet en trevlig söndag!

2 kommentarer:

J sa...

Återigen tack för hjälpen, bra inlägg från dig denna veckan också! =)

Herr K sa...

J: så lite så, tack själv :)

Relaterade inlägg