torsdag 3 december 2009

Sömnsvårigheter och tankeverksamhet

Den senaste tiden har jag haft svårt att somna om kvällarna, vilket kanske inte är så konstigt då jag inte direkt får speciellt mycket stimulans om dagarna som arbetslös. Den senaste tiden har jag dock börjat fundera på olika småsajter med information i syfte att ev kunna dra in reklampengar.

Igår när jag låg i sängen bubblade det i skallen av sådana idéer, vilket gjort att jag var tvungen att skriva ner dem för att kunna varva ner och somna. Både för att inte förlora mina smått geniala idéer (så kändes det i alla fall för stunden), och för att kunna släppa det och koppla av.

Sidan jag tidigare nämnt att jag jobbar på går framåt. Idén från början var att det mer eller mindre enbart skulle bli en reklamsida, men nu ser det ut att bli lite av en kunskapsbank light. Jag kan aldrig göra nånting enkelt eller halvdant, sätter jag väl igång med något så måste jag göra det ordentligt...på gott och ont inser jag nu. Dock så tror jag att sajten kommer finna sin plats på nätet. Domänen (min allra första faktiskt!) är reggad och betald, och arbetet just nu består av att finputsa på layout, logga samt fylla den med matnyttig information som tilltalar både besökare och Google Adsense.

Jag kommer med mer information längre fram!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg