söndag 4 oktober 2009

Läsvärt i bloggvärlden v40

Idag vaknade jag runt halv tio, var inte i min allra bästa form efter att ha kommit hem sent från en födelsedagsfest och med rester av alkohol som cirkulerade i blodet. Lite kaffe fick dock ordning på läget.

Min vecka känns dock nästan "som förra veckan", mycket beroende på att jag än inte har någon riktig daglig sysselsättning. Varje dag blir den andra lik, vilket tyvärr får dagarna att smälta ihop. Dock har jag lagt ner ganska mycket tid på bloggen under veckan, och fick faktiskt komplimanger för den av en bekant på festen igår, vilket alltid är uppmuntrande!


Under veckan som gått har Mot Miljonen skrivit om ETF - börshandlade fonder, vilket kan vara ett intressant alternativ till vanliga fonder.

John på Ekonomisk Trygghet har själv tagit steget att bli en trygghet för någon - genom att blivit hundägare! Lycka till med valpen säger jag :)

Per Penning funderar lite om skillnaderna mellan mäns och kvinnors investeringsvanor, och drar slutsatsen att det är en bra grej att vara tjej.

I En Entreprenörs Blogg kan man läsa om tidiga affärsmanstendenser hos en nioåring, kanske en blivande Warren Buffet?

Gustav på Sparsamt Leverne ondgör sig över en rabattkampanj Hemköp nyligen lanserat i inlägget "Klistra ner priset", och jag kan inte annat än att hålla med honom.

Miljonkoden skriver om entreprenörskap och hur man går från idé till verklighet, mycket intressant läsning!

På bloggen Aktieidéer kan man läsa om förändrade villkor i den finska pensionssystemet, förändringar som till största del inte är av det positiva slaget. Frågan är om/när en liknande försämring kommer införas i Sverige?


För egen del har jag skrivit om följande under den gångna veckan:">

Mer om bankernas fondförvaltning
Meningslöst möte på Arbetsförmedlingen
Bonusfesten fortsätter
KF och nyemission
Mats Odell tycker inte om att svenskarna är aktiva i sitt pensionssparande
Naturdokumentär Special: Ekonomibloggaren
Vad fyller aktiemarknaden för funktion?
Hösten är här

Trevlig slapparsöndag på er!

4 kommentarer:

john sa...

Jag tycker också du ska ha en eloge för din blogg!Det Alltid kul att läsa bloggar som uppdateras ofta.

//John på ekonomisk trygghet

Herr K sa...

Tack så mycket! Det är sådant som gör mig motiverad att fortsätta :)

Anonym sa...

Imponeread! Mycket intressant, mycket motiverande och peppande! Har dock bara hunnit skumma lite, men mer tid kommer att avsättas för detta ändamål :) Louise

Herr K sa...

Louise: Tack för komplimangerna, kul att du kikade som lovat! Hoppas du hittar nånting av intresse :)

Relaterade inlägg