måndag 31 augusti 2009

Livet är fullt av överraskningar

Ibland händer det saker i livet som tar en helt på sängen, oavsett om det är en trevlig eller obehaglig överraskning. Det kan vara en stor återbäring på skatten, ett jobberbjudande eller en människa man möter.

I mitt fall så träffade var jag ute på en liten krog i Göteborg i lördags, och träffade strax efter på en exflickvän som jag hade (för andra gången) en flirt med i våras men var tvungen att avbryta av olika orsaker. Det var ett väldigt oväntat, lite konstigt men trevligt möte. Om det är av godo eller ondo än återstår att se, jag kände iaf direkt att hon fortfarande har en plats i mitt hjärta.

Som om inte det vore nog så avslutade jag nyss ett telefonsamtal från ett nummer jag inte kände igen. Det var min 20 år äldre halvsyster som jag aldrig träffat som hade letat reda på mig och hade bestämt sig för att söka sina rötter. Jag blev minst sagt överraskad! Där ser man vad som kan hända, och när man minst anar det...får en verkligen att tro på att ingenting är omöjligt.

4 kommentarer:

minna sa...

oj oj oj, är det månne romantik i luften? =)

Herr K sa...

Haha jadu... jag önskar jag hade ett enkelt svar på din fråga, men det är mer invecklat än man kan tro :P

Anonym sa...

Både ja och nej, kanske..?

Herr K sa...

Anonym: Ja, så skulle man väl kunna sammanfatta det...jag låter resten vara osagt. Jag lämnar det mest privata av mitt privatliv utanför bloggen :)

Relaterade inlägg