söndag 16 augusti 2009

Tuffa tider väntar?

Som jag tidigare skrivit så är jag arbetslös, eller iaf om ca en månad löper min uppsägningstid ut och då väntar a-kassa, vilket kommer bli en omställning i mitt liv, mestadels till det sämre. Jag har ända sedan jag fick besked om uppsägning haft investeringsstopp, och till viss del köpstopp. Hade gärna velat köpa mer aktier och även lite guld, men jag känner helt enkelt att jag antagligen kommer behöva pengarna mer på banken framöver som arbetslös. Man ska trots allt inte investera pengar på börsen som man inte har råd att förlora, eller inte klarar sig utan under ett par års tid.

Framtiden för mig känns just nu lite osäker. Planen är att komma in på universitetet till våren snarare än att söka jobb, då jag inte har någon utbildning i grunden så är mina chanser att hitta ett jobb jag trivs med relativt små, speciellt i dessa tider. Fram tills dess jobbar jag på att läsa upp ett par gamla gymnasiebetyg (dvs sonar för gamla synder från ungdomen då man var skoltrött och hade dåligt med motivation).

Rent ekonomiskt går det ingen nöd på mig, jag bor och lever ganska billigt så att överleva på a-kassa tills jag antingen får jobb eller börjar studera är inga problem. Däremot blir det tuffare att leva på studielån i tre-fyra år... men då får jag verkligen en anledning i att blogga om hur man lever billigt!

Jag tackar för övrigt mannen bakom Mot Miljonen för att han gav mig lite exponering på sin blogg, och för hans intressanta inlägg. Kolla in där om ni inte redan gjort det!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg