söndag 29 november 2009

Läsvärt i bloggosfären v48

Det är numera bara en månad kvar på året, och hemskt vad tiden gått fort. Jag har hittills inte alls fått känsla av att det är den första advent idag, men det beror antagligen på avsaknaden av vinter. Så fort kylan kommit och snön lagt sig infinner sig nog känslan igen.


Ekonomisk Trygghet skriver om sina utdelningsaktier som har kommit igång att ge utdelning. Roligt att följa, och är en tanke jag själv funderat mycket på.

Aktieidéer reflekterar över betalningsuppskovet från Dubai som skedde under veckan, vilket skickade chockvågor över världens börser. Hur kommer detta påverka ekonomin framöver?

J på En Entreprenörs Blogg skriver lättsamt om sitt åldrande. Killen är ändå bara 24 och känner sig redan gammal. Ojoj...

Är småbolag spännande att satsa på eller en för stor risk i värdeportföljen? Mot Miljonen funderar över detta i inlägget Aktiehandel - Att investera i små bolag.

Per Pennning har skrivit ett tänkvärt inlägg om shoppingimpulser och hur företagen "skapar" våra behov i sin marknadsföring i inlägget Förmågans Privatekonomi.


Efter att ha varit ganska passiv på bloggområdet under förra veckan har jag återkommit med fler inlägg som följer:

Resultatet från MobiSpines rapport
Datorfri dag och tidstjuvar
Resultat: Lyckat!
Moral och etik i finansvärlden
Herr K rensar ur garderoben
Nu är jag en traderare
Ny sajt snart på g


Som sagt är det den första advent idag, och det är julmarknad med allt vad det innebär ute på stan idag. Ska nog ta mig ut och titta på spektaklet under eftermiddagen. Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg