fredag 7 maj 2010

Börsraset fortsätter

I skrivande stund är börsen ned smått sanslösa -4,69% vilket har raderat ut hela årets uppgång. Världen darrar.

Lite sent påtänkt kanske, men jag gick in på min PPM och sålde alla aktiefonder, gick över till 80% räntor (dock ej i Grekland eller likvärdiga länder) samt 20% guld. Den sistnämnda fonden är dock en aktiefond, men som jag kan tänka mig kan få ett uppsving den närmsta tiden om börsraset fortsätter. Det var faktiskt första gången jag stuvade om i min PPM, något jag får sätta mig in i mer i fortsättningen. Hoppas nu bara att mitt agerande inte var alltför sent påtänkt...dock handlar det inte om så mycket pengar. Lugn och fin.

Om någon börjat bli lite nervös i byxan så kika gärna in på min sajt GuldSilver.info och läs lite om ädelmetallers goda egenskaper i dåliga tider, eller läs de senaste tänkvärda artiklarna som dykt upp på Liberty Silver. Ni som dessutom kanske börjar fundera över att placera om ert kapital från aktier till t ex silver, glöm ej rabatten som jag erbjuder. Rabattkod "smart" är det då som gäller vid beställning.

Nu vankas det helg och jag kommer inte spendera så mycket tid vid datorn, så jag önskar alla läsare en trevlig fredagskväll. Auf wienerbrot!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg