tisdag 25 maj 2010

Det är mycket på gång just nu, vilket delvis förklarar avsaknaden av informativa inlägg från min sida. Igår fick jag erbjudande om att gå på visning i Göteborg, vilket lyfte hela min dag!

Jag har nu varit aktivt lägenhetssökande i götet sedan i september förra året, och nu börjar det kanske synas att jag är ute efter en bostad. Det var en tvåa på 45 kvm i ett område som verkar ganska mysigt, och inte alltför långt pendlingsavstånd från centrum. Hyran var helt i min smak även den. Jag tänkte försöka boka in ett visningsbesök under veckan och sen hålla tummarna. Går det vägen blir det inflyttning redan den 1e juli i sommar.

Om ett par veckor blir det dessutom starta eget-utbildning, något jag även det ser mycket fram emot! Pappersarbete må vara tråkigt, men jag är mycket sugen på att få lära mig nya saker som gagnar mina framtidsplaner :)


Det som är för bra för att vara sant...

Igår var jag även i Göteborg och gjorde vad jag trodde var ett fynd. I helgen såg jag en Playstation 3 60 gb till fyndpris på en av de lokala pantbankerna i götet, vilken jag blev sugen på. Poängen med just denna modellen av spelstation är att den är den enda modellen som är helt bakåtkompatibel, dvs spelar spel till PS1 och PS2.

Sagt och gjort, jag åkte därmed ner innan lunchtid igår och inhandlade den eftertraktade maskinen och passade även på att njuta av solen ute på stan med en kompis och dennes flickvän. Väl hemma igen skulle maskinen kopplas in, och då kunde jag först konstatera att hdmi-sladden var sönder. Osis, men jag hade en annan jag kunde använda.

Nästa bakslag var när jag upptäckte att den vägrade spela mina gamla playstationspel. Efter att ha undersökt den lite närmare visade den sig vara av amerikanskt ursprung, och tack vare de förhatliga regionsbegränsningarna spelar den alltså inget annat än amerikanska spel. PS3-spel undantaget, vilka är regionsfria, men dvd-filmer och äldre spel är ett big no-no. Suck.

Det som verkade för bra för att vara sant var alltså just detta. Det blir retur till pantbanken under veckan.

2 kommentarer:

J sa...

Surt med ps3an, skumt att de inte informerade om det vid köpet. ^^

Håller tummarna för lgh!

Herr K sa...

Ja, det var verkligen surt! Men jag misstänker att de hade noll koll på pantbanken. De hade antagligen inte ens några spel att testa konsollen med :P Aja, jag har kommit fram till att pengarna behövs bättre till viktigare saker, så det blir en retur imorgon.

Tack för tumhållningen, imorgon blir det visning!

Relaterade inlägg