tisdag 18 maj 2010

Mycket på gång

Ända sedan mötet med konsulten som bedömde min affärsplan har jag försökt få tag i min handläggare på Arbetsförnedringen, utan framgång. Hon var ledig hela förra veckan och har fortfarande inte varit tillgänglig. Ibland undrar man vem det är som är arbetslös egentligen.

Jag håller mig dock sysselsatt ändå. Det känns som om det kommer bli grönt ljus från hennes sida, så jag har börjat med mitt första jobb, trots att jag inte än har något företag. En ny utmaning, men som jag kommer använda för att utveckla och utvärdera arbetsmetoder och rutiner. Det blir lite trial and error, men någonstans måste jag börja. Ett och annat misstag kommer säkerligen att göras, men det är sådant man lär sig av.

Guld och Silver håller även på att genomgå ett ansiktslyft efter en exportering till en lokal Wordpressinstallation på min dator. Att exportera alla inlägg från Blogger var enklare än jag trodde, med mindre problem. Dessa är dock enkelt åtgärdade manuellt, och som tur är gäller det mindre än 50 inlägg och inte 500. Ju förr jag genomför bloggflytten till Wordpress, desto bättre med andra ord...

Annonsförslag och länkbytesförfrågningar trillar även in lite då och då. Även om jag inte på långa vägar sitter på något stort nätverk av sajter än, så har jag ändå fått min plats på nätet! Detta har ändå skett på bara ett halvår, så det skall bli intressant att se hur långt man har kommit om ytterligare sex månader :)

1 kommentar:

J sa...

Eller hur! Jag slås alltid av hur jäkla coolt det är att det har kommit en global megabransch utan inträdeskrav, som man kan slå sig in i bara tack vare att man vågar lära sig något nytt och vill jobba hårt! Och du är ju levande bevis på det och ett walking talking föredöme för 17 hakar.

Relaterade inlägg