fredag 15 januari 2010

Blockerade annonser i AdSense

När jag för ett par veckor sedan höll på och grejade lite med mina inställningar i AdSense passade jag även på att kolla vilka annonsörer som visades till mina inlägg på Smart Privatekonomi.

Jag är strängt emot snabba krediter genom sms-lån, och har därför blockerat alla sådana annonser som kan tänkas visas. Dock kan någon eller några annonsörer slunkit igenom mitt nät, men det får jag fixa efterhand i såfall. Allt för att jag skall ha ett rent samvete över vilken typ av reklam som visas, och för att ni läsare inte skall se mig som oseriös ;-)

Om ytterligare olämpliga annonser visas i Adsense ber jag er att bortse från dem, så får jag ordna det senare.

Trevlig fredagskväll till er!

4 kommentarer:

inte miljonär än sa...

bra initiativ! Jag gjorde en liknande rensning för någon månad sedan. Dock så är det ju alltid svårt att se alla annonser som eventuellt dyker upp på gamla inlägg!

Herr K sa...

Det ska väl inte vara några problem? Bara att gå in på ett gammalt inlägg och se vad som visas, det var så jag gjorde för att veta vilka annonser jag skulle blockera :P

bli Rik och Ekonomiskt Oberoende sa...

YES!

har du missat mitt blogginlägg om just detta, att vi ekonomibloggar som söker vår frihet, HAR ett stårt ansvar om vilka annonser vi visar. T ex olika snabbkrediter och även andra krediter.

http://www.bliekonomisktfri.se/ekonomibloggar-vaga-vagra/ (skrivet redan i slutet av november)

Nu ser jag till min förvåning att nya sms-låne-annonsörer visas, men de blockas bort nu i skrivande stund.

Fler ekonomibloggar borde blockera bort dessa skitlåneannonser.

Herr K sa...

bli Rik:

Ja, jag vill inte göra reklam för produkter eller tjänster jag själv aldrig i h-vete skulle använda mig av, eller som jag vet riskerar att sätta folk i en skuldfälla.

Dock så verkar det dyka upp nya annonsörer hela tiden =/

Relaterade inlägg