söndag 17 januari 2010

Läsvärt i bloggosfären v2

Gäsp...det var inte längesedan jag vaknade och gick upp ur sängen. Tänkte jag skulle ordna en sammanfattning av veckan som gått lite tidigare denna gång, så har ni något att läsa till kaffet!

Under veckan har det inträffat stora händelser, ingen kan ju ha undgått katastrofen på Haiti. Situationen håller på att förvärras än mer, då plundring har börjat uppstå och hjälparbetare har blivit skottskadade. Det finns en utmärkt "analys" av läget på En Entreprenörs Blogg i inlägget Mörk Framtid för Haiti.

För egen del har det varit mycket på g. Jag har lanserat mitt första riktiga seo-projekt (sökmotorsoptimering) som jag hoppas snart skall börja dra besökare. Kolla in på www.kopadator.nu.

I bloggosfären har det annars som vanligt varit ganska stor aktivitet, och här kommer ett axplock av allt som skrivits:

Per Penning skriver intressant om hur Sveriges BNP sjunker samtidigt som våra grannar norrmännen konstaterar att de kommer klå oss, trots att de bara är hälften så många. Vad beror det på? Läs mer i inlägget Sverige, Sverige, Fosterland.

Minna har skrivit om sina planer inför 2010, och om att förändras. Något jag känner att jag borde ta till mig av, jag kan vara lite rädd inför förändringar.

Hur fördelar ni ansvaret över ekonomin hemma? Detta kan tyckas som en enkel fråga, men kan i många fall bli ett problem i relationen. Läs mer om Pengar och relationer - träna konflikthanteringMot Miljonen.

På bloggen Aktieidéer skrivs det om vikten av att göra sina egna analyser och ta sina egna beslut innan man gör aktieaffärer, men hur svårt detta kan vara pga de enorma mängder information som bombar oss. Läs mer i TMI = Too Much Information.

40%20År har ett inlägg om Warren Buffett, och en sorts dubbel bokrecension av böcker som handlar om denne. Böckerna i fråga heter "The Snowball" och "Så här blev Warren Buffett världens rikaste person". Den senare är skriven av Per H Börjesson, även känd för boken "Så här kan alla svenskar bli miljonärer".

För egen maskin har jag producerat fler inlägg än vanligt under veckan. Jag har helt enkelt haft mycket jag velat säga!


BNP, Tillväxt och Miljö
Börsen och webproblem
Frukten av hårt arbete
Har du 33 000 kr över och gillar Warren Buffett?
Analytikernas roll på finansmarknaden
Arbetslöshetens livsstilsförändring
Blockerade annonser i AdSense
Uppdatering bloggar och hemsidor


Nu önskar jag eder en god söndag, och på återseende!

3 kommentarer:

john sa...

Hej!

Du har inte funderat på att starta upp ett forum på din hemsida Guld/silver?

Där man kanske i framtiden även kan göra köp/säljaffärer m.m...

Bara en tanke jag fick =)

Mvh //Ekonomisk trygghet

Herr K sa...

Jag har faktiskt tänkt tanken, men det skulle isåf krävas en flytt över till WordPress samt en del kodande som jag inte har tillräcklig kunskap av, så det skulle få bli ett joint venture tillsammans med någon kunnig inom webprogrammering isåf :)

Det är dock inte aktuellt i nuläget, däremot funderar jag ändå på att flytta till WordPress. Vi får se vad som händer, isåf kommer jag skriva om det i bloggen :)

inte miljonär än sa...

Det finns färdiga forumkoder som går att implementera i din sajt. Det kommer isåfall att se ut som alla andra forum. Annars finns det säkert något sådan plugin till wp.

Relaterade inlägg