tisdag 5 januari 2010

Mindre förändringar i blogglayout

Så...efter lite synpunkter i föregående blogginlägg, så bestämde jag mig för att möblera om lite i bloggens layout.

Först var tanken att optimera för annonsexponering (enligt SEO-konsten), men jag upptäckte även att bloggen blev mycket mer lättöverskådlig nu jämfört med tidigare, tack vare några små men bra förändringar. Som synes har jag dumpat alla annonser som inte är från AdSense, vilka inte bidrog med någonting bortsett från att göra bloggen rörig. Efter en snabb titt kunde jag även konstatera att inte en enda annons hade genererat några klick, vilket visserligen kan skyllas på mig själv för deras placering. Men ändå, fyller de ingen funktion så ska de bort. Enda undantaget är Liberty Silver, som faktiskt har genererat intäkter och som jag personligen är engagerad i till skillnad från t ex banklån.

Inspirerad av Mot Miljonen som är lite semipersonlig med sin blogg, så lade jag upp en "Simpsonfierad" bild av mig själv ovanför min presentation (samma som i min blogger-profil). Nu kan ni njuta av mitt anlete var gång ni läser mina inlägg!

Nytt är även radavdelare (vet ej vad de kallas på webspråk) som lite diskret delar upp de olika elementen och gör översikten av bloggen enklare. Tidigare tyckte jag att sidopanelernas text lätt flöt ihop med inläggen i mitten. Kom gärna med synpunkter, om ni tycker det blev bättre/sämre, och om något mer bör ändras.

Jag tog mig även friheten att modifera bannern till Peoplecheck.se så den passar in i min layout i vänsterspalten. För övrigt kan jag tillägga (för dem som inte redan vet) att alla bilder där är länkar till olika ekonomibloggares respektive webföretag/projekt, och förtjänar ett besök eller två! Nu väntar jag bara på att Mot Miljonen skapar en snygg knapp eller banner till sitt företag, Matematikvideo.se...

Tills vi hörs nästa gång skall jag försöka fila på något intressant att skriva om. Inspirations- och motivationsbrist har tydligen blivit smittsamt i bloggosfären. Först jag själv som tappade lusten under december, nu senast JEn Entreprenörs Blogg som har det dåligt med inspirationen...kika in och muntra upp honom :)

3 kommentarer:

inte miljonär än sa...

semi-personlig... jovars. Man strävar ju efter den gyllene medelvägen.. ;-)

J sa...

Haha tack ska du ha! =) Är nog snart på fötter igen.

Herr K sa...

inte miljonär än:

Du brukar lyckas ganska bra med detta, så jag kopierar bara din framgång ;P

J:

Varsågod, hoppas att det vänder! Själv har min inspiration så sakteliga börjat komma tillbaka igen, som synes :)

Relaterade inlägg