söndag 24 januari 2010

Läsvärt i bloggosfären v3 - Investorbonusar och börsraketer

Då var det söndag igen, och jag äter en sen frukost efter en välförtjänt sovmorgon. Fortfarande lite sliten efter dambesöket, men även fortfarande på gott humör!


Veckan har varit trevlig med flera olika upplevelser. Förutom ovan nämnda har jag även börjat jobba på en ny seo-sajt som kommer presenteras framöver när den är klar.

GuldSilver.info har jag skrivit om guldmyntet Krugerrand, gå in och ta en titt om du inte redan gjort det!
På jobbfronten har det börjat dyka upp lite intressanta tjänster som jag faktiskt skulle kunna få med min kompetens och erfarenhet, så vi får se framöver om det kommer bli någon frukt av mina ansökningar.

I bloggosfären har det avhandlats alltifrån missnöje över bonusarna i Investor till vilket bolag som förväntas gå bäst på börsen under 2010. Läs mer här nedan!


Mot miljonen har haft en läsarenkät med ett roligt och lite halvseriöst syfte. Alla som deltog fick gissa fritt i vilket bolag som kommer bli årets börsraket nr 1, och resultatet hittar du här.

Nonhosonno på Vill Ha Allt har en lista med peppande och motiverande citat för att få igång de mentala kugghjulen och det positiva tänkandet. Läs mer i veckans citat.

Gustav på Sparsamt Leverne har skrivit lite om farorna med att låta enorma företag ha makt över information, och gör vissa jämförelser med och skillnader mot FRA. Intressant, och lite skrämmande.

Ekonomisk Trygghet funderar John över alternativa inkomstkällor, vid sidan av arbetsinkomst och aktieutdelningar. Ta en titt i inlägget Utdelningar från Realty Income har kommit!

Per Penning har en del statistik om bostadspriser och de svenska hushållens skuldsättning. Kommer Sverige gå samma väg som USA på bostadsmarknaden, med en enorm bubbla som till slut spricker? Läs mer i inlägget Bubbelbad.


Själv har jag producerat följande inlägg under veckan:

Mer SEO-idéer
Blue Monday
Pengar i Herr K:s barndom
Hur passiva inkomster påverkar ditt liv
Trött fredag
SEO-funderingar

Krugerrand (GuldSilver.info)


Trevlig slapparsöndag önskas alla läsare!

3 kommentarer:

Emilez sa...

Mhm, du håller på och letar jobb. Det gör jag också även om jag gör det lite på sparlåga just nu.

Så du är intresserad av guld och silver.. Själv är jag inne lite i ett guldbolag som heter Oceana Gold. Är ingen råvaruexpert men man lär sig med tiden och Oceana Gold verkar vara ett bra kort att satsa på i sektorn.

Herr K sa...

Emilez:

Ja, tyvärr är det ju så att man är arbetslös. Skall t om ringa AMS och uppdatera dem om min "situation" under dagen.

Trevlig blogg du har för övrigt, jag tog en titt på Oceana Gold. Såg ut att vara väldigt lågt värderat :)

nonhosonno sa...

Bra inlägg! :)

Relaterade inlägg