söndag 31 januari 2010

Läsvärt i bloggosfären v4

Äntligen är man hemkommen igen! Vad som kunde blivit en smidig och kort resa hem blev snarare ett köldslaget helvete...

Jag var och hälsade på min kära mor som bor i trakterna kring Vänersborg. När jag skulle åka hem idag hade jag tänkt ta bussen som jag brukar, men den gick självklart inte denna dag. Tåg från Trollhättan till Göteborg återstod som alternativ, men detta hade självklart blivit inställt och ersatt med buss. Detta pga ett urspårat x2000 på centralstationen.

Väl i Göteborg blev jag fast i 1,5 timme innan jag lyckades hoppa på ett tåg mot Stockholm som stannade i min stad på vägen, och dessutom slapp jag betala biljett. Det var minst sagtkaos på centralstationen, så det var skönt att något gick min väg till slut.



Nog om det, över till veckans sammanfattning över veckan i bloggosfären!

Ekonomisk Trygghet funderas det över seriösa tankar om att bygga en liten stuga som kan bli nog så intressant att följa om det blir verklighet! Läs mer i Husbyggeplaner.

Per Penning har som vanligt skrivit tänkvärda inlägg under veckan, och senast om hur viktiga ens arbetsuppgifter är jämfört med lönen för att man skall känna välbefinnande inför arbetet. Läs mer i inlägget Stå istället för att stå ut!

Företagande är ofta en långsam och slitsam process, men de små framstegen stärker på vägen mot målet. Mot Miljonen har tagit ett nytt kliv framåt i arbetet med sitt företag och matematiksajt! Läs mer i Ett steg framåt för företaget.

4020år skrev förra söndagen ett intressant inlägg efter sitt missnöje med Investor, denna gången ställer han företaget mot Warren Buffetts Berkshire Hathaway. När man ser skillnaderna mellan bonusarna i de respektive företagen börjar man fundera lite...

Apropå Warren Buffett, Svenskmillionaire har skrivit om dennes mentorer som lett fram till filosofin vilket gjort Buffett till världens rikaste man.



Själv har jag klämt ur mig följande blogginlägg under veckan:



Sådär, lite sent denna vecka men jag kan tyvärr inte styra över tågtrafiken. Trevlig söndagskväll och på återseende!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg