måndag 18 januari 2010

Blue Monday

Uttrycket Blue Monday kände jag till sedan tidigare, men inte dess innebörd. Enligt den brittiske psykologen Cliff Arnall är denna dag den värsta på hela året.

Ganska mycket en icke-nyhet visserligen, men varje dag lär man sig något nytt. Enligt denna artikel på Di.se infaller årets värsta dag tredje måndagen i januari varje år. Spruckna nyhetslöften, och en allmänt dålig privatekonomi efter jul med medföljande oro börjar komma ikapp sägs vara orsaken.

Har ni haft en Blue Monday idag? Jag vet att vissa bloggare där ute avskyr måndagar iaf, men för egen del har det varit en ganska bra dag!

Icke-nyheter som sagt, men lite underhållande. Kan även rekommendera låten "Blue Monday" av New Order, en klassiker.

4 kommentarer:

J sa...

Jag har haft den bästa dan på länge, så sån där skrock hånskrattar jag bara åt (tills jag får en blomkruka i skallen eller nåt). Låten = bra

Herr K sa...

Hoppas du inte fick någon blomkruka i huvudet igår, själv fick jag bara bra idéer!

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Själv älskar jag måndagar! Nystart!

Herr K sa...

Magnus:

Det är en bra inställning! Tänk om alla kunde vara lika positiva varje måndag, så skulle antagligen Sveriges BNP vara mycket högre :P

Relaterade inlägg