onsdag 13 januari 2010

Frukten av hårt arbete

Ja, nu kan jag väl inte direkt kalla det hårt arbete precis, men idag kom provisionen för senaste kvartalet från Liberty Silver för att jag är affiliate och gör reklam för dem. Eller lobbar kanske är bättre beskrivning, då jag själv blivit en silvernörd. Glöm rubriken helt enkelt!

Hur som helst, jag hade valt provision i form av ett Liberty Silvermynt av årgång 2010 som ni ser här nedan.


Jag kommer osökt att tänka på The Pirate Bay när jag ser det skeppet, vilket nog säger mer om mig än om myntet. Stora guld- och silvermynt borde väl snarare få mig att relatera till den gamla sortens sjöpirater och deras skattkistor, än folk som gillar att ladda ner utan att betala för sig (jag är inte bättre själv visserligen).

Kikar ni riktigt noga kan ni även se en mobiltelefon, vilket är det bästa jag har i kameraväg. Den har dock inget med myntet att göra.

Tack i alla fall för stödet från er som köpt silvermynt! Att folk använder min rabattkod var mer än vad jag hade räknat med, men det betyder att jag är alltså inte helt ute och cyklar när jag pratar om att investera i guld och silver. Är ni nyfikna på mer information så rekommenderar jag även min egen sajt, GuldSilver.info.

Fick även besked om ränteutbetalning från mina konvertibler i PA Resources. Ingen jättesumma precis (124 kr efter skatt), men väldigt bra för en investering på 1600 kr som dessutom ökat med runt 70% i värde, och slår dessutom räntan på mitt sparkonto med hästlängder.

5 kommentarer:

J sa...

Fint du, grattis =) Ska själv köpa på mig ett mynt för nästa studiestöd, mest bara för att det är så jäla snyggt! Kan bli en smart angivelse där också ;)

john sa...

grattis till myntet!

Mvh //ekonomisk trygghet

Herr K sa...

J: Tycker jag du ska göra, bättre än att köpa bärs för hela summan ;-P

john: tackar =)

inte miljonär än sa...

Myntet ser fint ut. Dina sajter kommer säkerligen resultera i flera glimrande sådan!

Fast då får man hoppas på att det blir en tacka... ;-)

Herr K sa...

inte miljonär än:

Ja, det får vi hoppas! Skall bli intressant att se i vår om GuldSilver lyckats nå ut till folk eller ej...

Då är det bara att TACKA och ta emot! :P

Relaterade inlägg