lördag 9 januari 2010

Motivationen är tillbaka!

Har suttit här under veckan och filat på att göra denna bloggen både enklare, snyggare och mer lönsam, och även börjat fokusera mer på att skriva kvalitétsinnehåll till mina projekt. Då slog det mig att min motivation som snabbt och olustigt försvann under förra månaden har kommit tillbaka!

Det kanske till viss del beror på att det är nytt år. Man lägger mentalt det gamla året bakom sig och tar nya tag och blickar framåt. Man vill ju alltid att det nya året skall bli bättre än det förra, eller hur?

Min motivation har bl a tagit sig uttryck genom att jag vill försöka skriva bättre inlägg som faktiskt ger er besökare något och får er att vilja komma tillbaka, vilket jag redan märker att många av er gör. Förra inlägget om aktiesparande är första steget mot att komma tillbaka på banan igen (tänk racerbana, inte den gula frukten), även det innehållet troligen inte är några nyheter för dem av er som är gamla aktierävar.

Har även skrivit ett nytt inlägg på GuldSilver.info om populära guldmynt. Besökarantalet till sajten är fortsatt lågt, men stabilt. Försöker så smått att sökmotorsoptimera sajten, men jag känner mig lite begränsad då den ligger på Blogger. Jag inbillar mig att WordPress ger större frihet över koden?
Det kanske rullar på om någon större på nätet gillar den och länkar in, annars kan jag inte göra så mycket annat i nuläget än fortsätta skriva.

Om ni skulle vilja hjälpa till med att få upp min statistik hos Google och länka in så finns banners i det här inlägget.

Övriga nyheter är att jag lagt till en "egen" sökmotor längst upp till höger. Den är optimerad för ekonomirelaterade ämnen, så söker ni efter t ex aktier eller guld kommer dessa resultat att prioriteras. Den nedre sökfunktionen gäller dock bara för att söka i Smart Privatekonomi.

Trevlig lördag på er!

5 kommentarer:

john sa...

Skönt att höra att din motivation är tillbaks! Det låter bra att du kommer skriva mer "avancerade" inlägg i framtiden, det ser jag fram emot.

Mvh /ekonomisk trygghet

Herr K sa...

john: tackar, det ökar min motivation ytterligare! ;)

minna sa...

Skönt att motivationen har återkommit! Min är på topp just nu! Känns jätte bra.=)

Herr K sa...

minna: Ja, det är riktigt skönt. Förstår att din motivation är på topp, du klarade ju ditt årsmål! Gratulerar till det :)

J sa...

Det är, som man säger, bra skit.

Relaterade inlägg