torsdag 11 mars 2010

Att gräva fram sitt förflutna

Nu är inte titeln så djup som den låter, men jag har sedan gårdagen varit i mitt barndomshem och håller på och röjer i mina garderober. Farsgubben är på utlandsresa och någon måste se till katterna under tiden.

Mitt rum där jag bodde från tonåren tills jag flyttade hemifrån har i stort sett stått orört, och jag tyckte det kunde vara dags att röja upp lite. Gamla papper, skrivhäften från skoltiden, tidningar och allmänt skräp ligger blandat huller om buller. Min tanke är att ta med mig intressanta saker hem till lägenheten, och sortera resten för att spara till framtiden. Kan vara ganska kul att plocka fram om ytterligare 10 år :)

Jag har med mig min bärbara minidator, men som tyvärr inte är den bästa att skriva djuplodande blogginlägg på. Imorgon är jag dock hemma igen, med lite gamla grejer från barndomen och ett nytt och färskt blogginlägg!

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg