tisdag 2 mars 2010

Guldfeber med Erik & Mackan

Om någon som jag låg i soffan igår kväll och såg på TV6, så såg ni säkert också Guldfeber med Erik & Mackan. De ska på sitt egna, ganska komiska vis, försöka luska ut hur man kan bli rik med 50 000 kr på fickan.


Inte helt otippat var deras första försök att köpa trisslotter för varsin tusenlapp samt att spela på hästar. Detta gav (inte heller helt otippat) inga större vinster och blev några hundralappar fattigare.

Nä, det var som intressant var besöket hos Charlie Mullins i Storbritannien. Mullins började sin karriär som rörmokare på 70-talet, startade företag tillsammans med sin fru och är idag god för 500 miljoner kronor. Om det är något det bevisar enligt mig så är det att man kan bli rik genom hårt arbete, bara man har rätt sorts tänk och ett sinne för affärer. Entreprenörsanda helt enkelt! Inte alla multimiljonärer har ärvt sina pengar eller jobbar som börsmäklare...

Programmet var underhållande i vilket fall, och inte särskilt seriöst, vilket jag inte heller väntade mig från duon. Det skall dock bli intressant att se vilka möjligheter de ger sig på i nästa vecka, och om de lyckas få sina 50 000 att växa eller inte...

Kolla på TV6 kl 20:00 nästa måndag.

Missade ni programmet igår kan ni se det online på TV6 Play.

2 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Intressant idé. Iofs tror jag det går att bli rik med mindre än 50 000 med lite kreativitet, framåtanda och fingertoppskänsla.

Herr K sa...

J: Varsågod!

Intemiljonär:

Visst är det så. Personligen tror jag programmet främst tilltalar folk som enkel underhållning, och eventuellt för folk som drömmer om att vara rik (vem gör inte det?) utan att ha en riktig plan för hur man når ända fram...

Men lite intressant var det allt :)

Relaterade inlägg