onsdag 17 mars 2010

Nya projektet löper på som planerat

Mitt nya sida på nätet som jag jobbar på går framåt. Det är inget gigantiskt projekt, men kräver en del finlir vilket jag har spenderat de senaste kvällarna med.

Lyckligtvis är Wordpress oerhört lättarbetat när man väl börjat lära sig lite kod, och stöter man på ett problem går det nästan alltid att finna lösningen på nätet. Om det inte går att lösa direkt i gränssnittet, så finns det nästan alltid en plugin som utför det man letar efter. Blogger känns väldigt krångligt och begränsat i jämförelse.

Fördelen med den nya sidan är att materialet till den skall bidras med från er läsare (om den blir populär vill säga). På så vis slipper jag gräva ner mig i att skriva nya inlägg regelbundet, vilket jag inte skulle ha varken tid eller ork till i längden med tanke på att jag både har Smart Privatekonomi och GuldSilver att tänka på.

Svårt att sia om i nuläget hur stor uppmärksamhet sajten kan komma att få, men jag tror den kommer tilltala de flesta som läser och skriver här inom den ekonomiska delen av bloggosfären! Vänta och se, lansering kommer antagligen inom några veckor.

Hur lönsam den kan komma att bli vet jag inte heller. AdSense (som står för en liten inkomst dagligen i nuläget) verkar inte vilja hitta några ord att ladda annonser till, konstigt nog. Hittills har det bara visats ideella annonser... Känns som det antingen finns för lite textmassa på sidan eller att något är fel. Det skall iaf lösas.

Pga detta har de rent privatekonomiska eller börsrelaterade skriverierna här på bloggen fått ligga på hyllan ett tag. Allt hänger dock ihop, jag hade inte satsat på sajter på nätet om de inte lönade sig, vilket jag redan bevisat för mig själv att de gör. Annonsen högst upp ovanför inläggen här är ett bra exempel på att man kan tjäna pengar på att blogga! Semi-passiva inkomster är tanken med mitt växande webentreprenörskap, om jag vågar mig på att kalla det för ett sådant, och samtidigt bidra med något av nytta.

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg