tisdag 9 mars 2010

En helt vanlig dag i Göteborg

Jag kom nyligen hem efter en heldag i Göteborg, efter långa promenader i vårsolen och jobbsökande hos olika företag. Det lustigaste på hela dagen inträffade dock strax efter att jag kommit dit, och stod och väntade på en kompis på centralen.

Jag stod där, utanför Pressbyrån när en lång och storväxt man av modell afroamerikan i en LÅNG t-shirt kom fram och frågade mig på bred amerikanska om jag var ifrån området. Jag svarade att jag inte var det, men att jag ändå kunde ge honom vägvisning om han behövde hitta någon plats i stan.

Då frågade han mig oblygt om jag visste vart han kunde köpa "weed" till 50 Cent (snuskigt rik och känd amerikansk rappare för den som undrar) som bodde på hotell i närheten (troligen Radisson). Artigt svarade jag att jag inte hade den typen av kontakter, men att det troligen inte var några problem att få tag i det han sökte om han frågade runt lite. Han tackade för sig och jag önskade honom lycka till i sitt sökande.

Man kan om man inte själv var där ifrågasätta sannolikheten för att detta verkligen är sant. Sannolikheten är otroligt låg men det inträffade verkligen, och hur bizarr situationen än var så kändes snubben äkta. Där ser man vad som kan hända... en helt vanlig dag i Göteborg.

5 kommentarer:

J sa...

Ser herrn ut som en langare alltså? ;)

Herr K sa...

J: Haha, ja uppenbarligen gör jag det! Kanske bra att man är anonym i den här bloggen, vet ju inte vad folk skulle tro om mig om de såg mig... :P

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Hehehe....

john sa...

Hehe nice, du skulle tagit betalt i förskott sen skickat han till "uthämtningsstället" runt hörnet =D

//Ekonomisk trygghet

Herr K sa...

john: haha, ja jag hade kanske chans på att tjäna stora pengar där! Olagligt visserligen, men iaf ;P

Relaterade inlägg