torsdag 10 september 2009

Allt som glimmar är inte guld - det är silver!

För er som blivit nyfikna på ädelmetaller tänkte jag visa mina investeringar i silver. Guld har jag hittills inte köpt något utan äger endast ett par smycken i 18k.
Ni kan även se detta lite som en produktplacering då jag både köpt ett rör med mynt från Liberty Silver samt att jag affiliate till dem (se vänsterspalten). Resten har jag köpt genom auktion på Tradera. Totalt är det 35 Oz (1088,5 g). Undrar ni vad som är så speciellt med silver kan ni läsa det här.

Hela samlingen än så länge. Totalt 25 st mynt på 1 Oz och en tacka på 10 Oz.


En American Eagle och en Canadian Maple


10 Oz Engelhard silvertacka och en hög mynt från Liberty Silver till höger.

Även silver i form av gamla bestick, smycken eller myntsamlingar är värdefulla, men räknas som skrot. Dessa är bättre att omsätta till pengar och investera. Läs mer om att sälja silver.

2 kommentarer:

J sa...

Jag gillar tackan, den var häftig! =)

Herr K sa...

Ja den är fin, mindre än jag hade trott men väger tungt i handen. Mynten är dock snyggare rent utseendemässigt :)

Relaterade inlägg