lördag 26 september 2009

Uppdatering värdeportfölj v39

Nu verkar tiden med en period nedgångar på börsen till slut ha kommit, vilket syns i min aktieportfölj.

Eftersom jag fortfarande har Swedbank som inte visar en total innehavsförändring över tid, så har jag lite svårt att redovisa detta. Bestämde mig i stället för att göra ett stapeldiagram över mina totala tillgångar i stället!


Sparkontot har vuxit rejält sedan jag fick min slutlön från jobbet igår, vilken blev en positiv överraskning. Jag sålde hela mitt återstående innehav i Morphic, som blev en förlust men gav en liten summa. Har även sålt lite över halva mitt fondinnehav som gick in på sparkontot i väntan på bra köptillfälle på börsen. Dessa pengar växer inte nämnvärt pga den låga räntan, men mitt sparkonto fungerar även som buffert eftersom jag i nuläget inte sparar till något speciellt.
Köpte även en tub silvermynt (20 st) som jag fick igår, så mitt innehav i ädelmetaller ligger nu på ca 10% av mina totala tillgångar. Kan även tillägga att jag är helt skuldfri.

Nu återstår att se hur börsen kommer gå framöver...ännu mer ner eller upp?

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg