lördag 19 september 2009

Uppdatering värdeportfölj v38

Under veckan som gått har börsen gått starkt med ytterligare nytt årshögsta för att på torsdagen falla kraftigt, vilket inte var speciellt oväntat efter en tids stadiga uppgångar. Som jag tidigare skrivit verkar framtiden oviss (som alltid), då börsen just nu pekar i en riktning och verkligheten i en annan.

Jag lade märke till att när jag i förra veckan redovisade mina enskilda aktiers utveckling så var det bara fredagens resultat jag fick fram, och inte för hela den gångna veckan. My bad.
Lite bekvämt löser jag detta genom att i stället räkna på hela aktieportföljens värdeförändring (vilket jag då får göra fr o m nu eftersom Swedbank inte visar värdeförändringen för hela portföljen). Avanza nästa för mig.

Aktieportfölj: +22,65%

Veckan slutade på ett par procent minus jämfört med förra veckan som låg runt 25%. När det gäller fonderna så beslutade jag mig för att sälja allt som låg på plus och plocka hem pengarna. Funderar eventuellt på att öppna en kapitalförsäkring, och köpa aktier för pengarna jag fick för fonderna. För övrigt köpte jag mer silvermynt under veckan som jag troligen kommer sälja vidare för att göra en liten förtjänst på.

Det blev lite tomt på siffror i detta inlägg, men det ska det bli ändring på om en vecka :)

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg