söndag 27 september 2009

Läsvärt i bloggvärlden v39

Ännu en vecka är till ända, och många intressanta blogginlägg har skrivits. Kanske kan sitta fint som inspiration och motivation inför den kommande veckan?


Mot Miljonen har äntligen tagit ett stort steg med sitt företag och lanserat sin sajt för digitala läromedel. Kolla in www.matematikvideo.se! Lycka till med företaget :)

På bloggen Ekonomisk Trygghet finns ett boktips som jag själv funderar på att ta en titt på. Det skadar aldrig att berika sig själv med mer kunskap.

40procent 20år skriver om olika lösningar för utdelningsinvesterande, dvs hur man på sikt skaffar sig en passiv inkomst, vilket kan vara olika beroende på hur ens liv ser ut. Mycket intressant läsning.

Gustav på Sparsamt Leverne ger sin bild av Bokmässan i Göteborg. Kritisk och lite småhumoristisk läsning!

Diversifierad skriver om bankernas låga räntor och undrar Var ska vi ha pengarna?


Själv har jag skrivit om följande under veckan:

KF eller inte KF, det är frågan
Jämförelser Kapitalförsäkringar
Bakpremiär hos Herr K
Morphic - Ett sorgebarn
Nyemission i RNB
Hur bra är egentligen fondförvaltarna på sina jobb?
Mot Miljonen har sjösatt sitt företag!


Trevlig söndag på er!

2 kommentarer:

Miljonkoden sa...

Hej!
Såg att du kommenterat mitt inlägg och klantigt av mig att missa informera om min bloggstart :)

Nu är jag i alla fall igång.

För övrigt får jag berömma dig för många bra inlägg denna vecka! Keep it up :)

Herr K sa...

Tackar så mycket! Skall kika på din blogg framöver också :)

Relaterade inlägg