söndag 13 september 2009

Läsvärt i bloggvärlden v37

Då var det söndag igen, jag sitter här med ett stort glas chaité och värmer mina frusna händer. Sov alldeles för länge idag efter att ha inmundigat lite för mycket vin i goda vänners sällskap igår. Dagen känns bra i alla fall, ingen huvudvärk att tala om!

Idag tänkte jag bjuda på lite läsvärda inlägg i de bloggar jag följer, samt göra en veckosammanställning av mitt eget filosoferande.

John på Ekonomisk Trygghet som skriver om passiva inkomster har råkat ut för ett tillfälligt bakslag i inlägget Jag är ruinerad!

I bloggen Mot Miljonen funderas det bl a över könsfördelningen bland de ekonomiska bloggarna.

Per Penning ger några humoristiska tips om trädgårdar för blivande husköpare i inlägget Hatade Trädgård.

I En Entreprenörs blogg skrivs det om en undersökning där svenska folket förväntar sig en ränta på 5% på sina sparpengar.

I Finanskvinnans Funderingar reflekteras det över prylsamlande sett i senaste avsnittet av Lyxfällan.

Själv har jag varit väldigt aktiv i mitt bloggande under veckan. Feedback och kommentarer från er som läser har triggat min inspiration, vilket har resulterat i ett antal inlägg. Tack så mycket! :)

Att investera i guld och silver
Att finna sig själv
FN vill ersätta dollarn med ny världsvaluta
Pirate Bay-affären slutligen skjuten i sank?
Köttberget vs De Blåsta
Allt som glimmar är inte guld - det är silver!
Ödesdagen
Bloggannonser

1 kommentar:

J sa...

Tack själv, bra inlägg förtjänar feedback! =)

Relaterade inlägg