fredag 18 september 2009

Ett litet nöje

Efter en stunds funderande köpte jag igår ett rör American Silver Eagles (20 st) på Tradera, till ett ganska förmånligt genomsnittspris. Tanken är dock inte att behålla samtliga 20 mynt, utan att lägga ut dem en och en på auktion och få ett högre pris för dem.

Genomsnittspriset landade på 171 kr/st, och mynten brukar säljas för allt ifrån 180-230 kr/st på Tradera, så jag räknar med att göra några hundra kronors vinst. Blir ett litet roligt nöje att pyssla med under kommande veckan :)

Börsen ser idag ut att dippa ordentligt efter veckans fina uppgångar (just nu -1,5%), vilket inte var oväntat egentligen. Jag bekymrar mig iaf inte, det blir ju snart köpläge igen ;)

Sitter nu här och småfryser, det var kyligt under natten och min lägenhet är dragig. Solen ser i alla fall ut att kika fram idag också, något som blir trevligt under dagen när jag ska till götet och gå på bio. Inglourious Basterds står på schemat!

Trevlig fredag på er :)

2 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Det där skall bli spännande att följa, lite mynttrading!

Herr K sa...

Haha ja, inget man blir rik på, men jag såg en affärsmöjlighet så nu återstår att se om jag får så bra betalt för dem som jag hoppas på.

Jag kan göra en uppföljning senare i bloggen, så kan du o andra kika på auktionerna. Det ligger dock längre fram i tiden, jag har beställde mynten igår så jag har dem antagligen i nästa vecka :)

Relaterade inlägg