fredag 4 september 2009

Att tiga är silver...

...men isåfall skulle jag inte ha något att skriva om här idag!

Idag vann jag en auktion på Tradera på en 10 Oz silvertacka, som utökning till samlingen, jag visar er när jag fått hem den. Varför köpa en silvertacka? Tja, det är en bra värdesäkring ifall saker o ting skulle gå helt åt helvete, det är ett samlarobjekt som inte tappar nämnvärt i värde (snarare ökar i värde över tid) och det känns häftigt att hålla ett tungt objekt i handen som i alla tider ansetts vara värdefullt.

Tänkte skriva ett längre inlägg om varför man ska investera i ädelmetaller, men under tiden har J skrivit en bra artikel på En Entreprenörs Blogg som ni kan ta del av.

Trevlig helg på er!

4 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Spännande, är själv okunnig om ädelmetaller och skulle uppskatta mer kunskap på området.

En fråga: Har du mynten i sängen? (typ Robin Hood) ;-)

Herr K sa...

Haha! Nä det skulle nog kännas lite obehagligt kallt med "rikedomarna" i sängen, silvermynt är trots allt ganska stora! Sedlar kan man ha i madrassen däremot, de värmer nog fint :-P

Men jag skall försöka få till en bra artikel på området under helgen, har läst en hel del om ädelmetaller de senaste månaderna. Håll ett öga öppet!

J sa...

Tackar för länk och beröm!

Herr K sa...

Så lite så, man får uppmärksamma sina bloggkollegor ibland :)

Relaterade inlägg