söndag 11 oktober 2009

Läsvärt i bloggvärlden v41

Återigen är det söndag och som vanligt när jag skriver sitter jag här med en kopp kaffe. Är ganska slö idag efter att ha spenderat en heldag i Göteborg under gårdagen, som avslutades med en nattbio på biograf Bergakungen. Första gången jag gick på bio så sent, men det var väldigt trevligt att sitta i en salong med ca tio pers. Film avnjuts dessutom bäst sent i mitt tycke.

Under veckan som gått har det hänt ett och annat av intresse. Obama har fått Nobels fredspris av en anledning som ingen i hela världen tycks förstå, guldet har gått starkt, jag har öppnat en kapitalförsäkring och zombier har invaderat Stockholm (Spola en bit fram i klippet).

I bloggosfären har det avhandlats en rad ämnen.

J i En Entreprenörs Blogg har skrivit och siat om USAs framtid, och enligt honom är deras tid som stormakt räknad. Jag är inne på samma spår.

Mot Miljonen firar att ha kommit upp på "hett-listan"Pusha.se! Gratulerar till att ha nått en bred läskrets!

Vem prissätter aktier? Miljonkoden förklarar på ett bra sätt för dem som är undrande.

Per Penning har skrivit ett intressant inlägg kring livspusslet - förhållandet mellan tid och pengar. Har du gott om pengar men ont om tid, eller tvärtom? Kanske gott eller ont om bägge?

Mästerbloggaren, Cornucopia?, har skrivit bl a ett inlägg om att inflationen väntar i kulisserna. Lite mindre skrämmande läsning än vanligt möjligen, men är det någon som kan få upp ögonen på folk så är det Cornu.

Mitt eget bidrag till den ekonomiska bloggosfären är som följer:

Kunderna tappar förtroende för storbankerna

Folk måste tro att jag är dum i huvudet
Kapitalförsäkring öppnad hos Avanza
I Nöd och Skuld vs Lyxfällan
För en handfull dinarer
Energy Potential & Seabased AB
Valet eller kvalet
Höstlördag

Trevlig söndag på er!

4 kommentarer:

minna sa...

trevlig söndag på dig med=)

Herr K sa...

tackar, hoppas livet blir lättare nu när du bestämt dig för hur du ska göra framöver med jobbet =)

J sa...

Bra inlägg själv, stark vecka!

minna sa...

Lättare? Vi får fan hoppas på det! =) Tack! =)

Relaterade inlägg