tisdag 13 april 2010

Ett liv i förändring

Ibland tänker jag tillbaka på hur jag var för inte så längesedan, och hur jag är idag. Det är otroligt hur man kan utvecklas som person genom att en stor förändring sker i livet och/eller att man kommer i kontakt med nya människor.

För ett år sedan satt jag på ett bekvämt men icke utvecklande och ganska tråkigt elektronikindustrijobb. Våren hade precis börjat göra sitt intåg då som nu, och jag minns att arbetsmoralen var inte direkt på topp när vädret var underbart utomhus, och det knappt fanns något att göra pga lågkonjunktur. Mitt jobb var ett klassiskt exempel på ett arbete man går till enbart för pengarnas skull och för att man måste, men som man gärna slipper om man kan.

Två månader senare blev jag inte helt oväntat uppsagd pga arbetsbrist, 1,5 månad efter det startade jag Smart Privatekonomi och resten är historia. Jag är dock fortfarande arbetslös, men har fått helt andra perspektiv i livet med nya idéer och framtidsplaner. Mycket är tack vare er som tar er tid att läsa och kommentera, inte minst ni andra bloggare jag fått kontakt med under senaste året!

Egentligen har jag nog inte en speciell poäng med detta inlägget, ville mest bara säga att jag är glad att mitt liv har gått som det gick och att arbetslösheten hittills mest varit av godo, åtminstone ur ett personligt utvecklingsperspektiv. Nu börjar det dock bli lite tråkigt att gå hemma, men jag skall göra mitt bästa för att sätta mig själv i arbete och komma igång igen. Motivationen är det i alla fall inget fel på!

Så tack till er som läser, kommenterar, peppar mig och ger svar på frågeställningar som dyker upp =)

9 kommentarer:

Håkan sa...

Jag kanske inte är den som kommenterar regelbundet men jag läser dock din blogg regelbundet och tycker den är väldigt trevlig. Det är kul att följa dig. Kämpa på med dina mål!
Mvh / Håkan

h-kan sa...

Instämmer med föregående talare. Är dålig på att kommentera men kollar in din sida varje dag. All lycka till dig

Herr K sa...

Håkan & XtremtFokus: Tack så mycket, det värmer :) Känns alltid roligare att kämpa på när någon följer utvecklingen, så det ska jag ta med mig på vägen!

J sa...

Tack själv, läsning, kommentarer och pepp är sånt som förtjänas vetu, det är ett resultat av att ha en bra blogg. =)

Gustav sa...

Instämmer i ovanstående kommentarer. Mycket bra och intressant blogg.

inte miljonär än sa...

Jag är fett övertygad att du kommer att lyckas med dina steg mot den smartaste privatekonomin. Tycker att det är grymt häftigt att följa dina entreprenörssteg framåt!

Ekonomikoll sa...

Jag följer dig med både spänning och beundran för vad du åstadkommer under tiden du är mellan jobb. Lycka till med både blogg och liv!

Herr K sa...

Jag tackar er alla för de uppmuntrande kommentarerna! Blir ju nästan lite generad över uppmärksamheten... :P

Per Penning sa...

Ibland kan ett förlorat jobb vara början till något stort! Fortsätt i din positiva anda! :)

Relaterade inlägg