tisdag 6 april 2010

Om Lyxfällan fanns i vilda västern

Igår kväll såg jag spaghetti-westernfilmen Ace High med Terence Hill, Bud Spencer och Eli Wallach. Det var inte den bästa filmen inom genren jag har sett (jag älskar annars spaghetti kombinerat med western), men lade ändå märke till en lustig liten scen. Jag var bara tvungen att dela med mig av den! Se nedan:



Jag lade även märke till något mer lustigt. Ser ni hur lik Lyxfällan-Mathias är Bud Spencer? Eller är det tvärtom? Hade han han medverkat i en spaghettiwestern hade han antagligen sett ut som Bud Spencer och lärt ut sina ekonomikunskaper, vilket säkert hade behövts där de flesta lade sina pengar på vin, kvinnor och skjutvapen.

 Lika som bär?

2 kommentarer:

J sa...

Sant! De delar även vissa drag med Pippis pappa kan jag tycka =)

Herr K sa...

Ja, det finns vissa likheter där också :)

Relaterade inlägg