söndag 25 april 2010

Läsvärt i bloggosfären v16 - 2010

Denna veckan har jag inte varit särskilt bloggaktiv, så jag kommer inte lista alla läsvärda inlägg hos mina bloggrannar som skrivits under veckan, måste komma ikapp lite först. För egen del har veckan bjudit på hjälp från J med en affärsplan vilken har lämnats in till Arbetsförmedlingen, mer om detta längre fram när det hänt något på området.


Wordpress
Under veckan har jag snickrat lite på en ny Wordpress-sajt som kommer så småningom. Dock stressar jag inte med arbetet på den då jag har mycket annat att tänka på i nuläget, så den kommer troligen inte lanseras publikt förrän framåt sommaren. Det jag kan säga i nuläget är att den ser redan nu ut att bli den mest professionella sajten jag skapat hittills, rent utseendemässigt. Även innehållet skall kännas gediget och seriöst, och sajten rör ett mycket välbetalt annonsområde. När den är klar börjar dock det långsiktiga arbetet med länkbygge, så jag har inga illusioner om att den skall dra in pengar förrän om x antal månader. Håll ögonen öppna här i bloggen.

Länkbyten
Länkbyten med andra sajtägare har genomförts under veckan, vilket i det långa loppet kommer stärka mina nuvarande sajter. Mögel-Info har faktiskt gått väldigt bra, har hög klickfrekvens och drar besökare dagligen som uppenbarligen söker informationen som jag tillhandahåller där. Dock är jag inte helt nöjd med innehållet ännu, så jag ser det som ett projekt som fortfarande är under utveckling. Jag har dock fått lite positiv feedback från ett av de ledande företagen inom området, vilket jag tar som en komplimang.
Som vanligt om någon av er seo-rävar eller webmasters där ute är intresserade av länkbyte så är det bara att höra av sig! Min email finns under "kontakt" uppe i menyn.


Koppargruvan
Bloggaren J på En Entreprenörs Blogg har även under veckan lanserat sitt senaste företag, Koppargruvan där han genom webbutik säljer investeringsmynt och tackor i koppar, ett alternativ till guld och silver som jag själv annars samlar på. Jag och Mot Miljonen har även blivit affiliate åt honom, så nu hoppas vi att folk nappar på erbjudandet och ser till att affärerna rullar på för J och samtidigt genererar lite provision i koppar åt oss!


Affiliate
Förutom att jag numera är affiliate åt både Liberty Silver och Koppargruvan har jag även gått med i ett affiliateprogram för ett företag inom valutatrading som heter Nova Trading Systems. Jag har ännu ej provat det eller valutatrading överhuvudtaget, men låter dem annonsera här på prov under några månader. Smart Privatekonomi är inte inriktat mot den typen av snabba inkomster, så om annonsen når rätt målgrupp lär visa sig. Är ni nyfikna och vill prova på så finns dock annonsen högst upp till vänster.


Under den kommande veckan dyker troligen en ny bokrecension även upp på Läs Dig Rik, mer om det senare.

Trevlig söndag önskas!

1 kommentar:

J sa...

Och en trevlig söndag till herrn!

Relaterade inlägg