lördag 10 april 2010

Högskoleprov avklarat

Sådär, då var man hemkommen efter högskoleprovskrivning i min gamla gymnasieskola. Dagen har gått snabbt och varit ganska rolig, träffade på ett par bekanta som var där av samma anledning.

Jag hade självklart hoppats på att höja mitt resultat, men efter att ha rättat mina svar med facit som släpptes för e halvtimme sedan, så ser jag ut att hamna på samma resultat som tidigare. Som vanligt gick de språkmässiga delproven ganska bra medan matematik- och statistik/kartproven gick halvbra. Eller halvdåligt, beroende på hur man ser på saken...

Dock så har jag fortfarande mina 1,3 i betyg på högskoleprovet, och det är den nivån jag ser ut att ligga kvar på i nuläget. Förhoppningsvis räcker detta dock för att komma in på en intressant utbildning till hösten, så i nästa vecka skall jag se att få iväg ansökningar.

Inga kommentarer:

Relaterade inlägg