söndag 18 april 2010

Läsvärt i bloggosfären v15 - 2010

Gääsp, det är söndag, jag är fortfarande sömnig. Den här dagen skall jag dock få gjort ett antal saker, och jag börjar med en sammanfattning av veckan.

Hela världens resenärer (eller i alla fall europas) blev över-askade när Island behagade få vulkanutbrott, vilket stört flygtrafiken. Många har fastnat när deras flyg blivit inställda runt om i världen, men vissa har haft det bättre än andra.

Själv har jag legat i och bl a varit på Arbetsförmedlingen under veckan och lagt fram att jag vill starta eget. En affärsplan skall skrivas, lämnas in och sedan återstår att se om jag får godkänt, och därmed aktivitetsstöd. Håll era tummar för mig!

Under veckan har både jag och andra bloggare fått påhälsning av unga entreprenörer, något jag tycker är mycket intressant och roligt! Det är sådana människor som inspirerar och ger mig drivkraft och nya idéer. Titta in hos Malte Jansson som är it-entreprenör, och har en nystartad blogg. Titta även gärna in hos Terez Lindbom och Veronica Schill som håller på med en än så länge okänd produkt, i deras blogg kallad Produkt X.

Intemiljonären på Mot Miljonen håller dessutom på för fullt och lär sig marknadsföring för att använda till sitt företag Matematikvideo, och J på En Entreprenörs Blogg har ett nytt projekt på g. Kort sagt, ambitioner och jävlar anamma saknas inte bland ekonomibloggarna!


Under veckan som gått har jag skrivit följande inlägg:

Trevlig söndag på er!

5 kommentarer:

Malte sa...

Tackar så mycket för uppmärksamheten! Ska ta och skriva något tillbaka ikväll alt imorgon.

Du får gärna ge lite länkkärlek till hellokittyshoppen.se och t.ex en innehållssida jag har. Bilforsakring.net kan behöva en inlänk ;)

Vilken rolig söndagsläsning detta är!

J sa...

Nej det är så jäla kul att se! =)
Ha en fin en så hörs vi nog på mailen nästa vecka, que no?

J sa...

Malte: Det är fult att tigga vet du väl?

Herr K sa...

Malte: Skicka ett mail till mig med vad du har för sidor att erbjuda länkar från, ska vi nog kunna komma överens om en bra deal för oss båda :)

J: Yes, jag hör av mig på mail till dig imorgon!

Malte Jansson sa...

J - Jag har lärt mig av mina missatag. Får ursäkta det, men är ny i bloggvärlden.

Relaterade inlägg